دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

انواع رایانه بر اساس قدرت پردازش و کاربرد

  • ۹۴۱


معرفی انواع رایانهدر دنیای تکنولوژی که همواره در حال رشد و تغییر است، انواع رایانه ها عموما بر اساس قدرت پردازش، وسعت امکانات و قابلیت به چهار دسته کلی تقسیم می شوند..........

  • ابر رایانه ها:Super Computers

    به سریع ترین، قدرتمندترین، بزرگ ترین و گران ترین رایانه های جهان ابر رایانه گفته می شود.این نوع از انواع رایانه ها بیشتر در امور فضایی، دفاعی و پروژه های عظیم علمی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرند. تولید کنندگان این رایانه ها شرکت های خاص و منحصری هستند.

  • رایانه های بزرگ:Mainframe Computers

    رایانه های بزرگ یکی از انواع رایانه هستند که در شرکت های بزرگ تجاری ،سازمان های دولتی همچون وزارت خانه ها و نیز دانشگاه هایی که در آنها تنوع کارها و حجم اطلاعات برای پردازش بسیار زیاد است، استفاده می شوند. در این رایانه ها این امکان وجود دارد که همزمان چندین نفر به این دستگاه ها متصل شوند و برنامه های مختلفی را اجرا کنند.

  • رایانه های کوچک:Mini Computers

    این رایانه ها برای مراکزی استفاده می شود که حجم اطلاعات برای پردازش و تنوع کارهای آنها در حد متوسط است.

  • رایانه های شخصی:Personal Computers

    رایانه های شخصی، ساده ترین انواع رایانه ها هستند. این مدل از رایانه ها کوچک ترین، کم قدرت ترین و پرمصرف ترین رایانه های موجود نسبت به دیگر انواع رایانه هستند. نام قدیم این رایانه ها میکرو کامپیوتر(Micro Computers)یا ریزکامپیوتر است.

انواع رایانه ها بر اساس کارایی

انواع رایانه ها به عنوان دستگاهی شناخته می شوند که قابلیت برنامه ریزی دارند و با استفاده از بخش ورودی، بخش پردازش مرکزی، پردازنده، واحد سرعت پردازنده و بخش خروجی فعالیت می کند. هر یک از این بخش ها کاربرد یکسانی در انواع رایانه ها دارند، این در حالی است که نتیجه نهایی و عملکرد اصلی هر یک از انواع رایانه ها با هم متفاوت است.

کامپیوتر های شخصی یا PC ها

این نوع از انواع رایانه ها برای کاربرد های عمومی و استفاده یک نفر طراحی شده اند. این نوع رایانه ها در اندازه و شکل های متفاوتی ساخته می شوند که جدیدترین آنها تبلت آیپد است.

نوت بوک

نوع دیگری از انواع رایانه ها که فوق سبک و کم حجم تر از لپ تاپ ها هستند، اما قطعات داخلی نوت بوک ها به قدرتمندی لپ تاپ ها نیستند.

لپ تاپ ها

لپ تاپ ها نوع دیگری از انواع رایانه ها هستند که قابلیت حمل دارند. این دستگاه ها همه اجزای رایانه را در دل خود جای داده اند و ظاهری شبیه به یک کیف دارند. با باتری کار می کنند و می توانند از لحاظ قدرت با رایانه های رومیزی نیز برابری کنند.

رایانه های پوشیدنی

این مدل از رایانه ها یکی از عجیب ترین انواع رایانه هاست. در حقیقت همان لباس ها و عینک های هوشمند هستند که بسیاری از فعالیت های روزمره را از طریق چیزهایی که می پوشیم، انجام می دهند.

سرور

این نوع از انواع رایانه برای سرویس دهی به رایانه های تحت شبکه سراسری وب کاربرد دارد. دستگاهی است با حجم زیاد حافظه، پردازنده های قوی، سرعت بالا و قطعات با کیفیت.

ورک استیشن

نوعی از انواع رایانه های رومیزی است با قابلیت هایی بسیار گسترده تر از رایانه های رومیزی. این دستگاه متشکل از چندین حافظه جانبی و پردازنده های زیاد برای اجرای برنامه های گرافیکی است.

رایانه های رومیزی(دسکتاپ)

هر رایانه ای که قابلیت حمل و نقل داشته باشد، رایانه رومیزی است. این نوع از انواع رایانه ها به دلیل عدم محدودیت در فضا، کارایی بهتر و قطعات مناسب تر و قدرتمندتری دارند. این نوع رایانه ها در فضای حافظه محدودیت ندارند و از لحاظ قیمت هم بسیار به صرفه هستند.

کامپیوتر های جیبی یاPDA

این دستگاه نوعی از انواع رایانه های کوچک است که به جای استفاده از هارد درایو، از هارد دیسک جامد یا خشک استفاده می کند. وزن و حجم پایین و طول عمرمنطقی و مناسب باتری ، از ویژگی های این دستگاه است. در این رایانه ها موس و کیبورد کارایی ندارد و تنها از طریق قلم نوری یا ویژگی تاچ دستورات را اجرا می کند.

ابر رایانه ها

سریع ترین و قوی ترین رایانه در زمینه محاسبات

رایانه های بزرگ

مناسب برای پردازش حجم بالای اطلاعات

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل انواع رایانه بر اساس قدرت پردازش و کاربردبصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024