دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

قالب وافل چیست؟

  • ۴۶۲

خرید قالب وافل مهمترین ابزار ساخت سقف وافل است که امروزه به دلایل فنی و اقتصادی در بسیاری از پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر انواع قالب وافل و موارد استفاده هر کدام مورد بررسی قرار گرفته و نکاتی در مورد اندازه و هزینه های قالب وافل بیان خواهد شد.

 

قالب وافل چیست؟

قالب وافل قطعه ای پلاستیکی با اندازه و شکل خاص است که برای حذف بتن بی اثر در دال های بتنی استفاده می شود. بتن غیرفعال بخشی از دال بتنی است که تحت فشار نبوده و دارای عناصر کششی (فولاد تقویت کننده) نمی باشد و حذف کردن این بتن از نظر اقتصادی و همچنین از نظر سبک سازی پروژه و کم کردن جذب انرژی لرزه ای بسیار حائز اهمیت است.

در سال های اخیر ایده ها و طرح های مختلفی برای حذف بتن ارائه شده است که تنها چند مورد از ان ها اجرا شده است. یکی از رایج ترین راه حل ها استفاده از قالب های پلاستیکی پلی پروپیلن قابل استفاده مجدد است که به آن ها قالب وافل می گویند.

وافل در زبان انگلیسی به معنای بیسکویت پنجره ای شکل است، بنابراین برای دال های پنجره ای شکل و مشبک استفاده می شود.

تفاوت بین قالب های وافل با قالب کوبیاکس و یوبوت چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، راه حل های دیگری نیز برای حذف کردن بتن های بی اثر استفاده می شود. یعنی استفاده از سازه های یوبوت و کوبیاکس. تفاوت اصلی این قالب ها با قالب های وافل در دفعات استفاده است. قالب های یوبوت و کوبیاکس در داخل دال قرار می گیرند و پس از بتن ریزی سوراخ هایی در دال ایجاد می کنند و قابل استفاده مجدد نیستند. اما قالب وافل طوری طراحی شده است که بعد از سفت شدن بتن می توان آن را جدا کرد و در جای دیگری استفاده کرد. این ویژگی باعث جذابیت اقتصادی مدل وافل شد.

در زیر برخی از مزایای خرید قالب های وافل در مقایسه با قالب های Ubot و Kubiax ذکر شده است:

  • برای صرفه جویی در هزینه ساخت قالب های Ubot یا Kobiax از مواد بی کیفیت حساس به نور خورشید استفاده می شود. این مواد در حین اجرا ممکن است برای چند روز در معرض نور خورشید قرار گیرند و در حین حمل و نصب، وسایل آسیب ببینند. آسیب های قالب و شکستگی می تواند باعث ورود بتن به قالب ها و افزایش خود باری سقف در مقابل محاسبات شود.
  • در اجرای دال های توخالی مانند یوبوت و کوبیاکس مقداری از بتن مرکزی دال حذف می شود. اما بتن در حال کشش حذف نمی شود. با استفاده از قالب وافل، علاوه بر بتن میانی، بخشی از بتن کششی نیز حذف می شود. به همین دلیل سقف لانه زنبوری حدود 20 درصد کمتر از سقف توخالی به بتن نیاز دارد. به عبارت دیگر در هر متر مربع 200 کیلوگرم بتن کمتر مصرف می شود که از نظر اقتصادی و فنی بسیار حائز اهمیت است.
  • چون می توان چندین بار از قالب گیری وافلی استفاده کرد، هزینه کمتری نسبت به قالب گیری در محل برای فروش هر متر مربع سقف دارد.

شکل وافل نقش مهمی در اجرای سقف وافل دارد، شکل و ابعاد آن تعیین کننده عملکرد سقف است. به عنوان مثال در اجرای سقف وافل یک طرفه از فرم های وافل یک طرفه و در اجرای سقف های دو طرفه از وافل های دو طرفه استفاده شود. در ادامه به جزئیات این دو نوع فرمت خواهیم پرداخت.

1. خرید و فروش قالب وافل یک طرفه

برای اجرای دالی از قالب های یک طرفه استفاده می شود که باید بارهای مرده و زنده را در یک جهت حمل کند، و عملکرد آن شبیه سقف تیرچه بلوک است با این تفاوت که از تیرهای پیش ساخته استفاده نمی شود. و خود قالب ها باعث ایجاد تیرها یا دنده ها می شوند.

قالب وافل یک طرفه عمدتاً از یک سری نوارهای پلاستیکی U شکل تشکیل شده است که در محل اجرا با کمک چسب مخصوص به یکدیگر متصل می شوند تا قالب مکعب مستطیلی یکپارچه ای را تشکیل دهند. این قالب های یک طرفه معمولاً فاصله محور تا محور را بین 60 تا 70 سانتی متر ایجاد می کنند و در طول های مختلف از عمق 25 تا 30 سانتی متر در دسترس هستند، در حالی که عرض بلوک هایی که تشکیل می دهند بین 12 تا 14 سانتی متر است.

2. خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه

این محصول همانطور که از نامش پیداست از شکل دال وافلی دو طرفه در ساخت سقف مشبک یا دو طرفه استفاده می کند و اساسا بار را در دو جهت حمل می کند. به عبارت دیگر کشش و بار مرده سقف به تمامی تیرهای اطراف هر فنر سقف منتقل می شود. در این سقف ها از اشکال مکعبی شکل استفاده می شود که ابعاد دقیق و مربع شکل آن ها توزیع بار دال بتنی را بهینه می کند. به طور کلی قالب وافل دو طرفه همان قالب وافل یک طرفه با اتصال قالب است.

 

قیمت خرید انواع قالب وافل

هزینه و قیمت قالب وافل با توجه به جزئیات کاربرد متفاوت است. در این قالب ها، هزینه سقف به ازای هر متر مربع محاسبه می شود و عوامل زیادی از جمله ابعاد قالب مورد استفاده، کیفیت قالب، محل پروژه و غیره بر آن تاثیر می گذارد. با یک تخمین تقریبی قیمت هر متر مربع خرید قالب وافل بین 260 تا 270 هزار تومان تقسیم بندی می شود. و بسته به شرایط می تواند خارج از این محدوده باشد. لازم به ذکر است که هزینه عملکرد جداگانه محاسبه می شود.

هزینه خرید قالب وافل به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت قالب وافل با توجه به چند نکته مشخص و تایید می شود. یکی از مهم ترین عواملی که بر قیمت قالب وافل تاثیر می گذارد، مواد قابل استفاده در قالب و وزن ان می باشد. هرچه قالب وافل سنگین تر و بزرگ تر باشد، مواد بیشتری در آن استفاده می شود. در این صورت قیمت قالب وافل افزایش می یابد. نکته اصلی این است که لزوما نمی توان گفت که قالب های وافلی که سنگین تر است برای ساخت سقف وافل مناسب تر است.

وزن وافل تنها یکی از عوامل افزایش قیمت وافل است. یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت وافل، نوع مواد مصرفی آن است. البته تا زمانی که از مواد مرغوب و خوب در قالب استفاده شود، قیمت قالب وافل افزایش می یابد. این باور وجود دارد که مواد سفید بهتر و مرغوب تر از مواد سیاه است. اما همیشه این موضوع صادق نیست.

تنها چیزی که مهم است کیفیت مواد است نه رنگ آن ها. بنابراین، هنگام خرید قالب وافل خود را درگیر رنگ مواد نکنید. زیرا فروشنده شما را با رنگ مواد قالب برای بازار داغ مخلوط می کند. بسیاری از مدیران و کاربران از ما می پرسند که چگونه قالب های با کیفیت را از قالب های بی کیفیت تشخیص دهیم. متاسفانه باید گفت که نمی توان کیفیت این قالب را با نگاه به آن تضمین کرد. در نتیجه توصیه ما این است که در این زمینه بهتر است از خدمات ارائه شده توسط سازنده به عنوان معیار برای اطمینان از کیفیت قالب استفاده کنید. این مانند گارانتی است که هنگام خرید قالب وافل از شرکت دریافت می کنید.

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل قالب وافل چیست؟بصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024