دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

دانلود کتاب صوتی بیگانه

  • ۳۵۸

نقد و بررسی کتاب صوتی بیگانه

ابداع کتابهای صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگیها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا میکند. کتابهای صوتی به دلیل سهولت استفادهشان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما میتوانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید.

کتاب پیشرو یکی از بهترین کتابهای نوشته شده در حوزهی ادبیات است. کتاب بیگانهی آلبر کامو  تاکنون توسط هزاران نویسنده و منتقد ادبی پیشنهاد شده است و بارها در فهرست کتابهای پرفروش نشریات مختلف در سراسر دنیا قرار گرفته است.

دربارهی کتاب صوتی بیگانه اثر آلبر کامو

کتاب بیگانه نوشتهی آلبر کامو است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1942 منتشر شد. کتاب بیگانهی آلبر کامو به عنوان یکی از نخستین آثار ادبی در حوزهی آبسوردیسم شناخته میشود. فلسفهی آبسورد (absurd) میگوید تلاش انسان برای پیدا کردن معنی در جهان بیهوده خواهد بود زیرا دنیا معنی یگانهای ندارد. اگرچه این مکتب فکری شبیه به مکتب اگزیستانسیالیسم میماند اما آبسوردیسم معتقد است که هرگونه تلاش برای پیدا کردن معنا هم کاری عبث و بیهوده است.

آلبر کامو در کتاب بیگانه تناقضی را برای خواننده ترسیم میکند که در روزمره برای خیلی از خوانندگان نیز رخ میدهند. تناقض بین بی تفاوتی و رویارویی با حقیقت زندگی. شخصیت اصلی داستان مرسو نام دارد، این شخصیت بی تفاوت نیست بلکه تنها هدفش در زندگی این است که با حقایق روبهرو شود. او به شدت منطقی است و این منطق راه را برایش هموارتر کرده است. آلبر کامو درباره شخصیت مرسو میگوید: «مرسو نمیخواهد زندگی را ساده کند. بلکه او فقط هرچه هست، همان را میگوید. در نتیجهی این کارش جامعه برای پیشرفتش به سرعت احساس تهدید میکند و او را از خود میراند.»

نکته جالب دربارهی شخصیت مرسو این است که در طول داستان به نظر میآید شخصیت مرسو ثابت میماند، یعنی او همان آدم بیتفاوتی است که از ابتدای داستان بوده است. اما وقتی در داستان پیش میرویم متوجه رشد شخصیت مرسو میشویم. در ابتدای داستان، جامعه مرسو را طرد کردهاست و او قادر به درک احساسات مردم نیست. اما در میانهی داستان این رفتارش تغییر میکند.

آلبرکامو به وسیلهی شخصیت مرسو، یکی از مهمترین مسائل بشری را مطرح میکند، اهمیت «انتخاب» در زندگی که از مباحث اصلی اگزیستانسیالیسم و آبسوردیسم است. موضوعاتی که در آثار کامو برجسته و مورد توجهاند.

خلاصه داستان صوتی بیگانه

داستان کتاب بیگانه دربارهی زندگی شخصی فردی به نام مُرسو است. این داستان در دو بخش روایت میشود، بخش اول زمانی است که او در مراسم تدفین مادرش شرکت میکند اما هیچ احساس تأثری از خود نشان نمیدهد که این رفتارش برای بقیه بسیار عجیب است. قسمت دوم این رمان ماجرای ازدواج او با مری و اتهام قتل یک مرد عرب است.

دربارهی آلبر کامو نویسندهی کتاب صوتی بیگانه

آلبر کامو مشهورترین نویسندهی الجزایری- فرانسوی متولد 7 نوامبر 1913 است. او یکی از نویسندگان مشهور فرانسوی است که در سال 1957 به دلیل آثار مهم ادبی که به روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر میپردازد؛ برندهی جایزهی نوبل ادبیات شد. این نویسنده یکی از جوانترین نویسندگانی بود که موفق به دریافت جایزهی نوبل ادبی شد.

آلبر کامو در مقدمهای دربارهی رمان بیگانه مینویسد: «دیرگاهی است که من رمان «بیگانه» را در یک جمله که گمان نمیکنم زیاد خلاف عرف باشد، خلاصه کردهام: «در جامعهٔ ما هر کس که در تدفین مادر نگرید، خطر اعدام تهدیدش میکند.» منظور این است که فقط بگویم قهرمان داستان از آن رو محکوم به اعدام شد که در بازی معهود مشارکت نداشت. در این معنی از جامعه خود بیگانه است و از متن برکنار؛ در پیرامون زندگی شخصی، تنها و در جستجوی لذتهای تن سرگردان. از این رو خوانندگان او را خودباختهای یافتهاند دستخوش امواج.»

ترجمهی کتاب صوتی بیگانه به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب صوتی بیگانه را با ترجمهی جلال آل احمد عرضه کرده و در اختیار علاقهمندان قرارداده است. جلال آل احمد نویسنده، مترجم و منتقد ادبی در سال 1302 به دنیا آمد. او در رشتهی زبان و ادبیات فارسی به تحصیل پرداخت و مجموعهی داستانی دید و بازدید، از رنجی که می بریم و سه تار را منتشر کرد و آثاری از آندره ژید، آلبر کامو، ژان پل سارتر و فئودور داستایوسکی را ترجمه کرد. در سال 1327 با سیمین دانشور نویسنده بزرگ کشور آشنا شد و دو سال بعد با او ازدواج کرد. تحت تاثیر اتفاقهای سیاسی حاکم بر جامعه، آلاحمد دچار افسردگی شدیدی شد. سرگذشت کندوها، مدیر مدرسه مربوط به همین سالهاست. او در شهریور ۱۳۴۸ به طور ناگهانی در گیلان درگذشت و سبب شد افرادی تصور کنند مرگ او مشکوک است و به دست ساواک انجام شده است، در حالی که همسر او سیمین دانشور این شایعات را تکذیب کرد و علت مرگ او را استفاده بیش از حد مشروبات الکلی گزارش شد.

چرا باید کتاب صوتی بیگانه را خواند؟

کتاب بیگانهی آلبر کامو یکی از مهترین آثار نوشته شده در قرن بیستم است. این کتاب آغازی جذاب و گیرا دارد و تنها دو سطر اول این کتاب کافی است تا کتاب را یکسره بخوانید و از خواندنش لذت ببرید. کتاب صوتی بیگانه در دستهی کتابهای داستانهای فرانسوی قرار دارد. کتاب صوتی بیگانه مناسب برای گروه سنی بزرگسال است. خوانش کتاب صوتی صوتی بیگانه را آرمان سلطان زاده بهعهده داشته است. کتاب صوتی بیگانه حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتابهای طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستانهای فرانسوی را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی بیگانه میخوانیم

مادرم امروز، مرد. شاید هم دیروز، نمیدانم. تلگرامی به این مضمون از خانه سالمندان دریافت داشته ام!  «مادر، درگذشت. تدفین فردا. همدردی عمیق» از تلگرام چیزی دستگیرم نشد. شاید این واقعه دیروز اتفاق افتاده باشد.

نوانخانه پیران در «مارنگو» هشتاد کیلومتری الجزیره است. ساعت دو سوار اتوبوس خواهم شد و بعدازظهر به آنجا خواهم رسید. به این ترتیب، می توانم شب را در کنار جاده بیدار بمانم و فردا عصر مراجعت کنم. از ریبسم دو روز مرخصی تقاضا کردم که به علت چنین عذری، نمیتوانست آن را رد کند. با وجود این دلش راضی نبود. حتی به او گفتم: «تقصیر من نیست.» جوابی نداد. بعد فکر کردم که لزومی نداشت این مطلب را به او می گفتم. در واقع من نمیبایستی عذر تقصیر بخواهم. وانگهی وظیفه او بود که به من تسلیت بگوید. اما بدون تردید این کار را برای پس فردا گذاشته است که مرا با لباس عزا خواهد دید. چون اکنون مثل این است که هنوز مادرم نمرده است. ولی بعد از تدفین، کار انجام یافته تلقی خواهد شد و همه چیز جنبه رسمی به خود خواهد گرفت.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی بیگانه اثر آلبر کامو بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکانپذیر است. برای مطالعهی دیگر کتابها در زمینهی داستانهای فرانسوی میتوانید به قسمت دستهبندی کتابها مراجعه و کتابهای این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دانلود

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل دانلود کتاب صوتی بیگانهبصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024