دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

دانلود کتاب صوتی قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)

  • ۵۳۵

نقد و بررسی کتاب صوتی مزرعه حیوانات

اگر به دنبال کتابی میگردید که در طول زندگی خود بارها بخوانید بدون شک مزرعهی حیوانات برای شما انتخاب ایدهآلی است. کتاب مزرعهی حیوانات نوشتهی جورج اورول است. این کتاب با ساختار لایهای و نمادینش طوری نوشته شده است که خواننده با هر بار مطالعهی آن درک جدیدی از کتاب داشته باشد. 

دانلود کتاب صوتی مزرعه حیوانات

درباره‌ی کتاب صوتی مزرعه حیوانات اثر جورج اورول

کتاب مزرعهی حیوانات با عنوان اصلی (Animal Farm) برای نخستین بار در سال 1945 و در جنگ جهانی دوم منتشر شد. جورج اورل این کتاب را نقدی بر رژیک مسبتد شوروی میخواند. جالب اینجاست که پرچمی که اورول برای مزرعه طراحی میکند چیزی شبیه به پرچم شوروی است. رمان مزرعهی حیوانات به طور کلی نقدی بر نظام سرمایهداری است و از این کتاب در طول تاریخ بارها و بارها اقتباس سینمایی و نمایشی شده است. این کتاب تاکنون توسط منتقدین و افراد مشهور زیادی پیشنهاد شده است و در فهرست 101 کتابی که باید پیش از مرگ خواند قرار دارد. 

خلاصه داستان صوتی مزرعه حیوانات‌

داستان کتاب مزرعهی حیوانات دربارهی گروهی از حیوانات اهلی مزرعهای است که به امید برقرار کردن آزادی و برابری در مقابل صاحب مزرعه شورش میکنند و هدایت آنجا را خود به دست میگیرند. بعد از پیروزی این انقلاب، خوکها که ظاهرا از باقی حیوانات باهوشتر هستند، رهبر مزرعه را به عهده میگیرند و قوانینی را وضع میکنند. این قوانین اما در طول داستان دچار تغییراتی میشوند و سیر داستان را رقم میزنند. 

در بخشی از کتاب صوتی مزرعه حیوانات می‌خوانیم

حالا همه حیوانات حاضر بودند؛ جز موزز، کلاغ اهلی مزرعه، که پشت در پشتی آغل به خواب رفته بود. وقتی میجر دید همه آمدهاند و مشتاقانه منتظرند تا او سخنانش را آغاز کند، گلویش را صاف کرد و گفت:

«رفقا، حتما درباره خواب عجیب دیشبم چیزهایی شنیدین. خواب رو بعدا براتون تعریف می کنم. اول میخوام درباره چیز دیگهای باهاتون حرف بزنم. مطمئن نیستم چقدر دیگه از عمرم باقی مونده؛ اما نهایتا چند ماه بیشتر بین شما نخواهم بود. بنابراین، وظیفه خودم می دونم دانش و خردی رو که تو این مدت کسب کردم، در اختیار شما بذارم. من عمر درازی داشتم. وقتی که توی آغل تنها بودم. خیلی وقت داشتم برای فکر کردن. من به ماهیت زندگی تو این دنیا پی بردم. می خوام درباره این موضوع با شما گفت وگو کنم:

«رفقا، زندگی ما چطور می گذره؟ بذارین باهاش روبه رو بشیم: زندگی ما کوتاه، طاقت فرسا و نکبت باره: به دنیا میآییم و بهمون غذای بخور و نمیری میدن. بعد تا آخرین نفس ازمون کار می کشن؛ هر وقت هم که از کارافتاده بشیم، با بی رحمی تمام سلاخیمون میکنند. هیچ حیوونی در انگلستان بعد از یک سالگی معنی شادی و خوشبختی رو نمیفهمه. هیچ حیوونی در انگلستان آزاد نیست. این زندگی ای که ما داریم، فقط بدبختیه و بردگی. این حقیقت مثل روز برای من روشنه.

اما این واقعا جزئی از طبیعت ماست؟! به این دلیله که سرزمین ما نمیتونه برای همه ما زندگی خوبی فراهم کنه؟ نه. رفقا، هزار بار نه! خاک انگلستان حاصل خیزه، آب و هواش هم حرف نداره. این زمین می تونه غذای همه ما و حتی تعداد خیلی بیشتری رو تأمین کنه. همین مزرعه ما امکان پرورش ده اسب و بیست گاو و صدها گوسفند رو داره، طوری که همهشون در رفاه کامل زندگی کنن، زندگی ای که حتی نمی تونین تصورش رو بکنین. پس چرا ما داریم با این بدبختی زندگی می کنیم؟! برای اینکه حاصل تقریبا تمام زحمات ما رو بشر به سرقت می بره. منبع همه مشکلات ما یک کلمه بیشتر نیست: بشر! بشر تنها دشمن واقعی ماست. بشر رو از صحنه بیرون کنین تا ریشه گرسنگی و بدبختی برای همیشه بخشکه.

بشر تنها موجودیه که فقط مصرف می کنه و هیچ تولیدی نداره: شیر نمی ده، تخم نمی ذاره، اون قدر ضعیفه که نمی تونه گاوآهن رو بکشه، نمی تونه اون قدر سریع بدوه که خرگوش هارو بگیره؛ با این وجود ارباب همه حیواناته: از حیوانات کار میکشه، غذای بخور و نمیری بهشون می ده و بقیه محصولات رو برای خودش برمی داره. کار ما زمین رو آماده کشت می کنه، کود ما زمین رو حاصل خیز می کنه؛ اما از سودش چیزی بهمون نمی رسه. شما گاوها که جلوی من نشستین، همین پارسال چند هزار گالن شیر دادین؟ چه اتفاقی افتاد برای اون شیرها که باید صرف پرورش گوساله های شما می شد؟ قطره قطره اون شیر از گلوی دشمنان ما پایین رفت. شما مرغ ها، پارسال چند تا از تخم هاتون تبدیل به جوجه شد؟ بیشتر تخم مرغ ها به بازار برده و فروخته شدن تا برای آقای جونز و خانواده اش درآمد ایجاد بشه.

درباره‌ی جورج اورول نویسنده‌ی کتاب صوتی مزرعه حیوانات

جورج اورول، نویسنده، روزنامهنگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی متولد 25 ژوئن سال 1903 میلادی است. این نویسندهی انگلیسی دوران تحصیل خود را در یک مدرسهی شبانهروزی آغاز کرد اما تحصیلاتش را ادامه نداد و بلافاصله بعد از اتمام مدرسهاش استخدام نیروی پلیس شد و عازم کشور بِرمه (میانمار امروزی) شد. کار کردن در نیروی پلیس و زندگی در برمه سبب شد جرج اورول متوجه عمق فساد دولت بریتانیا بشود و درونمایه های زیادی برای داستانهایش پیدا کرد. علاقه به نویسندگی از کودکی در وجود اورول بود تا حدی که در یکی از مقالاتش میگوید: « از پنج-شش سالگی میدانستم که میخواهم نویسنده شوم.» همسایگان اورول شهادت میدهند که ممکن بود جورج روزها و هفتهها از اتاقش بیرون نیاید و تنها به نوشتن مشغول باشد. جورج اورول برای نوشتن کتابهایش از نثر ساده و قابل فهمی استفاده میکند، استفاده از این نثر باعث میشود مردم بیشتری کتابهای اورول را بخوانند و در نتیجه پیام او به گوش مردم بیشتری برسد. او معتقد است که داستانهایش را از دل مردم و اتفاقات روزمرهی مردم میگیرد به همین دلیل لازم  است که همین مردم نثرش را بفهمند و از خواندن آن لذت ببرند.

ترجمه‌ی کتاب صوتی مزرعه حیوانات به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب صوتی مزرعه حیوانات را با ترجمهی عباس زارعی عرضه کرده و در اختیار علاقهمندان قرارداده است. عباس زارعی نویسنده و مترجم ایران است. حوزهی تخصصی او در ترجمه، آثار و ادبیات کودک و نوجوان است. او که به تازگی ژانر وحست را برای ترجمه انتخاب کرده است، دربارهی این ژانر میگوید:« باید توجه داشت که تاثیرات کتابهای مختلفی که در ژانر ترس و وحشت تولید میشود باهم متفاوت است و نمیتوان درباره تاثیرات همه کتابهای این ژانر بر روح و روان بچهها اظهار نظر کلی کرد.» کتابهای جاناتان مرغ دریایی از ریچارد باخ، مزرعه حیوانات از جورج اورول، زن همسایه از شاری لاپنا، نامه به کودکی که هرگز زاده نشد و زندگی اسرار آمیز از سومانک کید از جمله کتابهایی است که او تاکنون به فارسی برگردانده است. نسخهی الکترونیکی و پی دی اف pdf همهی این کتابها در همین صفحهی فیدیبو موجود و قابل دانلود است.

چرا باید رمان صوتی مزرعه حیوانات را خواند؟

رمان مزرعهی حیوانات در دستهای از کتابها قرار میگیرد که باید دنبال دلایلی برای نخواندن این کتاب گشت. این رمان بار ها و بارها در فهرست کتابهایی که لازم است پیش از مرگ بخوانید آمده است. این رمان آن قدر مشهور است که به عنوان یکی از شناخته شده ترین آثار ادبی قرن بیستم شناخته میشود. کتاب صوتی مزرعه حیوانات در دستهی کتابهای داستانهای انگلیسی قرار دارد. کتاب صوتی مزرعه حیوانات مناسب برای گروه سنی بزرگسال است. خوانش کتاب صوتی مزرعه حیوانات را آرمان سلطانزاده بهعهده داشتهاست. کتاب صوتی مزرعه حیوانات حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتابهای طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستانهای انگلیسی را بخوانند مفید خواهد بود.

دانلود کتاب صوتی قلعه حیوانات

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی مزرعه حیوانات اثر جورج اورول بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکانپذیر است. این کتاب صوتی توسط سه گوینده خوش صدا و معروف میر طاهر مظلومی، بیژن گنجعلی و میلاد فتوحی هنرمندانه خوانده شده و بسیار دلنواز و زیبا است. همین حالا آن را خریداری و دانلود نمایید.

 

 دانلود

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل دانلود کتاب صوتی قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)بصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024