دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

دانلود کتاب دنیای سوفی: رمان تاریخ حکمت غرب

  • ۳۹۵

معرفی کتاب دنیای سوفی: رمان تاریخ حکمت غرب

کتاب دنیای سوفی، داستانی جذاب و خواندنی از رمان تاریخ حکمت غرب به قلم یوستاین گاآردر است که تاریخ فلسفه را به زبان ساده برای نوجوانان تشریح می‌کند. دنیای سوفی را دکتر مهدی سمسار به فارسی برگردانده است.

کتاب دنیای سوفی تاکنون به ۵۴ زبان ترجمه شده و علاوه بر نوجوانان، توجه بزرگسالان را هم به‌خود جلب کرده ‌است.

درباره‌ی کتاب دنیای سوفی

داستان کتاب دنیای سوفی در مورد دختری به نام سوفی است که در آستانه پانزده سالگی نامه‌های جالب و نوارهای ویدئویی از شخصی به نام آلبرتو ناکس دریافت می‌کند که در آنها سؤالات جالبی مانند جهان چگونه پدید آمده‌است؟ مطرح شده است. این سوالات آغازگر راه آموزش تاریخ فلسفه ‌است. این نامه‌ها در ابتدا مطالبی در خصوص یونان باستان، سقراط و سؤالات اساسی زندگی بشری عنوان می‌کند. و زمانی که سوفی حسابی به فکر فرو رفت و به دنبال پیدا کردن پاسخی برای این پرسش‌ها گشت، پاسخ‌ها از راه می‌رسند و پس از دریافت چند نامه، سوفی و آلبرتو یکدیگر را ملاقات می‌کنند. موضوع صحبت‌های آنان عمدتاً نظریات فلاسفۀ یونان باستان، امپراتوری روم، قرون وسطی، رنسانس، عصر روشنگری، و موضوعاتی چون انقلاب‌های بزرگ و مسائل امروز بشری است.

یوستاین گاآردر در ضمن دروایت دنیای سوفی، تاریخ فلسفه را به‌صورت طبقه‌بندی شده به خواننده آموزش دهد؛ همچنین در داستان وقایعی اتفاق می‌افتد که خواننده را تشویق به خواندن ادامه رمان می‌کند.

کتاب دنیای سوفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوست دارید که فلسفه را از ابتدا آغاز کنید و با تاریخ فلسفه و حکمت غرب به صورت کلی آشنا شوید، کتابدنیای سوفی بهترین انتخاب برای شما است.

درباره‌ی یوستاین گاآردر

یوستاین گاآردر، استاد فلسفه، در ۸ اوت ۱۹۵۲ در نروژ متولد شد. او در رشته فلسفه، الهیات، و ادبیات از دانشگاه اسلو فارغ‌التحصیل شد و به مدت ده‌سال به‌ تدریس «تاریخ عقاید» در دبیرستان‌ها پرداخت. گاآردر پیوسته در فکر متن فلسفی ساده‌ای بود که به درد شاگردان جوانش بخورد و نتوانست متن مناسبی پیدا کند. به همین دلیل دست به کار نوشتن دنیای سوفی زد. کتاب‌های دیگر او هم با درونمایه‌ی فلسفی نوشته شده‌اند و معروف‌ترین آن‌ها، دختر پرتقالی و  راز فال ورق است. 

مهدی سمسار

مهدی سمسار متولد ۲۵ اسفند ۱۳۰۷ در شهر بوشهر است. او در رشته‌های داروسازی و روزنامه‌نگاری در دانشگاه تهران تحصیل کرد و برای ادامه تحصیلات به فرانسه رفت. مهدی سمسار بیش از چهل کتاب از جمه دنیای تئو را به فارسی ترجمه کرده است و در صبح روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۸۱ در فرانسه از دنیا رفت.

جملاتی از کتاب دنیای سوفی

سوفی عزیز، مطلب من این است که تو نباید در زمره این آدم‌هائی باشی که دنیا را به‌منزله یک امر بدیهی پذیرفته‌اند و می‌پذیرند. به‌منظور احتیاط، ما پیش از آن که به‌درس فلسفه خودمان بپردازیم، چند ورزش ذهنی مطرح می‌کنیم.

تصور کن که در روزی آفتابی به‌گردش در جنگل رفته‌ای. ناگهان یک سفینه‌ی فضائی بر سر راه خود می‌بینی. یک آدم مریخی از آن فرود می‌آید، جلوی تو سبز می‌شود و به‌ورانداز کردنت می‌پردازد...

در این لحظه چه چیزی به‌ذهن تو می‌رسد؟ اوه، اهمیت چندانی ندارد. اما آیا هرگز از این مطلب حیرت نکرده‌ای که تو خودت نیز یک آدم مریخی هستی؟ البته احتمال این‌که انسان با موجودی از یک سیاره دیگر برخورد کند بسیار اندک است، این را قبول دارم. اما می‌توان تصور کرد که تو، خودت با خودت برخورد کنی و رودررو شوی. ممکن است که تو لحظه‌ای توقف کنی و ناگهان خود را دیگری تصور کنی. این اتفاق ممکن است، مخصوصا که در طول گردشی در جنگل بهانسان دست دهد.

فکر می‌کنی که من یک موجود عجیب هستم. یک جانور افسانه‌ای‌ام... «گوئی که از خوابی دراز برخاسته‌ای، مانند زیبایی خفته در جنگل»؛ از خود می‌پرسی: «من که هستم؟»

دانلود

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل دانلود کتاب دنیای سوفی: رمان تاریخ حکمت غرببصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024