دهکده استارت20

دانلود رایگان PDF بازی اندورید برنامه موبایل و فیلم و سریال جدید| مرجع آموزش و معرفی بهترین محصولات و خدمات روز دنیا

روانشناسی تاریک pdf

دانلود کتاب سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار

  • ۵۸۱

سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار مقدماتی – نسخه PDF

نقد و بررسی کتاب سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار

کتاب «سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار» اثری از «آوات تیموری»، «بهنام بدری» و «عزت اله مولایی» است.

این کتاب تمام مفاهیم و اصول اولیه باری سرمایه گذاری در بورس را آموزش می‌دهد. نویسندگان با این هدف این کتاب را نوشته‌اند که بتواند مطالب را در کمترین زمان و با ساده‌ترین روش به مخاطبان آموزش دهد.

به این ترتیب می‌توانید با اطمینان در مسیری مطمئن برای سرمایه‌گذاری قرار بگیرید.

کتاب سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار در سال 97 در انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده است.

درباره کتاب سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار

کتاب سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار آموزشی مقدماتی برای کسانی است که با سرمایه‌گذاری در بازار بورس آشنایی چندانی ندارند. نویسندگان تمام تلاش خود را کرده‌اند تا کتابی بنویسند که مفاهیم و روش‌های سرمایه‌گذاری را از ابتدا با زبانی ساده و روان به خواننده آموزش دهد.

فعالیت در بازار بورس نیاز به روحیه‌ی جسور و ریسک‌پذیر دارد. اما مهم‌تر از آن این است که از همان ابتدای شروع سرمایه‌گذاری در بورس، دانش کافی و قابل قبول برای این نوع سرمایه‌گذاری را داشته باشید. ورود به بازار بورس بدون شناخت شاخص‌های موثر در سود و زیان‌های مالی، چیزی است که با کم‌ترین بداقبالی می‌تواند خسارت‌های سنگینی به سرمایه‌ی اولیه‌تان وارد کند. به این ترتیب باید با هوشیاری و در نظر گرفت تمام عواقب و جوانب کار، وارد بورس شوید. در چنین شرایطی، آموزش دیدن بهترین و کاربردی‌ترین روش است. همه چیز را باید از ابتدا یاد بگیرید تا بتوانید کم‌کم فعالیت خود را در بازار سهام و بورس آغاز کنید.

در این کتاب پس از نگاهی گذرا بر اهمیت و مفهوم سرمایه‌گذاری، با مفاهیم اولیه‌ی بورس اوراق بهادار آشنا می‌شویم. مزایا و معایب سرمایه‌گذاری هم از موضوعاتی است که پیش از هر نوع سرمایه‌گذاری باید به آن‌ها توجه کرد. همچنین چگونگی خرید و فروش سهام با حداقل سرمایه هم در این کتاب با جزییات و توضیحات کافی، بیان شده است. به علاوه نحوه خرید و فروش اینترنتی سهام در بورس به صورت آنلاین هم به طور کامل آموزش داده نکات و توصیه های مهم در مورد سرمایه گذاری در بورس و چگونه سود کردن در این بازار هم آمده است.

 

مروری بر فصل‌های کتاب سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار

فصل اول، مقدمه‌ای برای فهم سرمایه‌گذاری:

ماهیت سرمایه گذاری؛ انواع سرمایه گذاری؛ روش‌های سرمایه‌گذاری؛ نگاهی گذرا بر سرمایه‌گذاری؛ چرا سرمایه گذاری می‌کنیم؛ اهمیت مطالعه سرمایه‌گذاری؛ بیان فرآیند سرمایه‌گذاری؛ ماهیت اصلی تصمیمات سرمایه گذاری.

فصل دوم، کلیات سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار:

مفهوم بورس؛ تاریخچه بورس در جهان؛ تاریخچه بورس در ایران؛ سرمایه‌گذاری در سهام در مقابل سایر سرمایه‌گذاری‌ها؛ مزایای سرمایه‌گذاری در بورس؛ معایب سرمایه‌گذاری در بورس؛ مزایای ورود به بورس برای شرکت‌ها؛ آموزش خرید و فروش اینترنتی سهام؛ چگونه قیمت سهام دستکاری می‌شود؛ تعاریفی در ارتباط با سهام و بورس؛ منظور از سهام گران قیمت چیست؛ منظور از سهام غیرفعال یا سهام راکد چیست؛ سهم شکننده یا پرنوسان چگونه سهمی است؛ چرا در سهام سرمایه‌گذاری کنیم؛ چرا قیمت سهام کاهش یا افزایش می‌یابد؛ برای انتخاب یک سهم به چه معیارهایی باید توجه کرد؛ تفاوت و تحلیل دو قیمت پایانی و آخرین قیمت سهام به چه صورت است.

فصل سوم، روش‌های تجزیه و تحلیل سهام:

روش‌های تحلیل؛ آشنایی با صورت‌های مالی؛تحلیل بنیادی چیست؛ تفاوت تحلیل‌گر بنیادی با تحلیل‌گر تکنیکال؛ اهداف تحلیل بنیادی چیست؛ رویکردهای موجود در تحلیل بنیادی؛ نقاط قوت و ضعف تحلیل بنیادی.

در بخشی از کتاب سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار می‌خوانیم

روش‌های سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌تواند انجام گیرد. در روش مستقیم، سرمایه‌گذار به خرید و فروش اوراق بهادار به صورت مستقیم و بدون وجود واسطه‌ها اقدام می‌نماید. در این روش سرمایه‌گذار مستقیماً سود یا زیان ناشی از سرمایه‌گذاری را متحمل می‌شود و بر ترکیب و چگونگی سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار، مدیریت مستقیم دارد. علاوه بر سرمایه‌گذاری مستقیم، سرمایه‌گذاران می‌توانند اقدام به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم نیز بنمایند. در این روش، به منظور اطمینان از اعمال نیروهای عرضه و تقاضا و عادلانه بودن توزیع اطلاعات، سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای از طریق واسطه در بازار سرمایه حضور می‌یابند و خود به طور مستقیم به خرید تک سهم نمی‌پردازند. این واسطه‌ها متنوع‌اند و معروف‌ترین آن‌ها صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، اداره کنندگان طرح‌های بازنشستگی متعدد، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، و مشابه آن‌ها می‌باشند. این نهادهای مالی که کارشناسان و متخصصان بسیاری را در اختیار دارند، واسطه قرار می‌گیرند و سرمایه‌گذاری عامه شهروندان را به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس بدل می‌کنند. این نهادهای مالی با تشکیل این نهادهای مالی، با تشکیل سبد سهام و سایر اوراق بهادار، می‌کوشند که ریسک را برای سرمایه‌گذاران کاهش دهند و البته در قبال ارائه این خدمات، دستمزدی هم می‌گیرند. بدین ترتیب، عامه شهروندان با استفاده از خدمات این نهادهای مالی، در موقعیتی مساوی با عامه سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در بورس قرار می‌گیرند.

نگاهی گذرا بر سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاریِ وجوه‌مالی در دارایی‌های مختلف، تنها بخشی از کل تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مالی است که اغلب افراد انجام می‌دهند. قبل از این که افراد اقدام به سرمایه‌گذاری نمایند، هر فردی باید یک طرح کلی مالی را تنظیم کند. چنین طرحی باید در برگیرنده تصمیم‌گیری در خصوص انجام معامله باشد. به علاوه نحوه مالکیت، طول عمر دارایی و میزان سودآوری آن نیز باید مد نظر قرار گیرد. سرانجام این که این طرح باید شامل میزان حداقل وجوه پس‌انداز ضروری نیز باشد.

در این کتاب فرض می‌شود که سرمایه‌گذاران طرح کلی مالی خود را ریخته‌اند و حالا به دنبال اداره و ارتقای ثروت و دارایی خود از طریق سرمایه گذاری در یک ترکیب بهینه دارایی‌های مالی هستند.

مفهوم ترکیب بهینه حائز اهمیت است. چرا که ثروت افراد، که به صورت دارایی‌های مختلف نگهداری می‌شود، باید به صورت واحد ارزشیابی و مدیریت شود. ثروت باید در قالب پرتفلیو مدیریت و ارزشیابی شود. پرتفلیو در بر گیرنده مجموعه سرمایه گذاری یک سرمایه گذار است.

دانلود

روی دکمه دانلود کلیک کنید پس از 1 دقیقه فایل دانلود کتاب سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهاداربصورت خودکار دانلود شروع خواهد شد.

گزارش مسئوليت پست نوشته شده بر عهده‌ي نويسنده مي‌باشد، لطفا در صورتي که اين پست را ناقض قوانين مي‌دانيد به ما گزارش دهيد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

فیلم های ترسناک 2024